Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, Kanal 7 canlı yayınında yaptığı değerlendirmelerde, Türkiye'deki kamu hastanelerinde acil olmayan MR randevularının ortalama yedi gün, tomografi randevularının ise dört gün içinde verildiğini açıkladı. Acil durumlarda ise bu tetkiklerin 24 saat içinde çekildiğini belirtti.
Bakanlık tarafından yapılan açıklamaya göre, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde son 24 yılda sağlık alanında büyük bir gelişim yaşandığına değinen Memişoğlu, Türkiye'nin sağlık sisteminin artık diğer ülkeler tarafından örnek alınmaya çalışıldığını ifade etti. Geçmişte sağlık hizmeti almak için yurt dışına giden Türk vatandaşları varken, günümüzde dünyanın en gelişmiş ülkelerinden bile insanların tedavi için Türkiye'yi tercih ettiğini vurguladı. Bakan Memişoğlu, yılda yaklaşık 3 milyon kişinin yurt dışından sağlık hizmeti almak üzere Türkiye'ye geldiğini ve her gün 3 milyon kişinin Türkiye'de sağlık hizmeti aldığını kaydetti.
"Koruyan, Geliştiren ve Üreten Sağlık" modeliyle, "Sağlıklı Türkiye Yüzyılı" vizyonu kapsamında sadece sağlık hizmeti sunmakla kalmayıp, sağlık teknolojisi üretmeyi ve sağlıklı yaşamı teşvik eden bir politika benimsediklerini aktardı. Memişoğlu, Türk toplumunun en önemli üç riskini kilo, sigara/tütün ürünleri ve internet bağımlılığı gibi teknolojik bağımlılıklar ile hareketsizlik olarak sıraladı. Bu riskleri yönetmek ve sağlıklı bir toplum oluşturmak için ana politikalarının "Koruyan Sağlık" olduğunu belirtti.
Türkiye'nin 271 bin hasta yatağı ve 27 şehir hastanesiyle dünyanın en iyi sağlık hizmetini sunan ülkelerinden biri olduğunu belirten Memişoğlu, sağlık altyapısı, insan gücü ve sistemi açısından dünyanın en kapsamlı ve güvenilir hizmetlerini sunduklarının altını çizdi. Türkiye'nin cihazından ilacına kadar kendi kendine yetebilecek tam bağımsız bir sağlık sistemi oluşturmak amacıyla stratejik ürünleri belirlediklerini ve bunları Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı (TÜSEB) ile bilim insanlarıyla birlikte üreteceklerini ifade etti. Savunma sanayisindeki gibi sağlık sanayisinde de Türkiye'yi lider ülkelerden biri yapmayı hedeflediklerini söyleyen Bakan, 5 yılda 10 milyar dolar, 10 yılda ise 50 milyar dolarlık sağlık ihracatı yapmayı ve sağlıkla ilgili yeni yaklaşımları tüm insanlığa ulaştırmayı amaçladıklarını dile getirdi.
Bakan Memişoğlu, ASELSAN ve TÜSEB işbirliğiyle tamamen yerli imkanlar, mühendislerin yazılımı ve yüzde 90'ın üzerinde yerli malzeme kullanılarak Türkiye'nin ilk yerli kalp-akciğer makinesini ürettiklerini müjdeledi. Geçen hafta ilk kez bir hastada kullanılan bu makinenin seri üretimine sene sonu itibarıyla başlanacağı bilgisini verdi.
Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) üzerinden randevu bekleyen hasta sayısının 200-250 bin bandında olduğunu belirten Memişoğlu, bu sayının bir kısmının belirli bir doktoru bekleyen hastalardan oluştuğunu açıkladı. Randevu sorununun olmadığını, aile hekimlerinin muayene sonrası ihtiyaç duyduklarında direkt hastaneden randevu alıp ilgili doktora bilgi aktarabildiği bir sistem kurduklarını belirtti. Aynı şekilde hastane doktorlarının da hastanın aile hekimi tarafından takibini öngördüklerinde aile hekimine sistem üzerinden bilgi gönderebildiğini ekledi. Mevcut 31 bin olan aile hekimliği sayısını artırmak için çalışmalar yapıldığını ve bu kapsamda 439 aile hekimliğinin inşaatının tamamlanarak teslim edildiğini sözlerine ekledi.