Türkiye Cimnastik Federasyonu (TCF) Başkanı Suat Çelen, başkent Ankara'da hizmete giren yeni federasyon binası ve modern cimnastik salonunun camia için büyük bir kazanım olduğunu duyurdu. Aerobik Cimnastik Federasyon Kupası ile kapılarını açan bu yeni tesis, cimnastik dünyasında büyük bir heyecan yarattı. Çelen, eylül ayında resmi açılışın yapılacağını ve tüm cimnastik ile spor ailesinin davetli olduğunu ifade etti. Kesin açılış tarihi ise daha sonra ilan edilecek.
Çelen, yeni salonun Ankara'ya çok yakıştığını ve gurur verici olduğunu vurguladı. Tesisin yapımında Gençlik ve Spor Bakanlığı'nın, Bakan Sayın Osman Aşkın Bak'ın ve Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü ile Spor Toto Teşkilatı'nın güçlü destekleri ve yoğun çabaları olduğunu belirterek, tüm bu kurumlara şükranlarını sundu. Test yarışmaları ve antrenmanlarla, tesiste olası küçük aksaklıkların önüne geçilmeye çalışılıyor.
Bu yeni tesisle birlikte Ankara, yaklaşık 10 yıldır düzenlenemeyen Türkiye şampiyonalarına ev sahipliği yapmaya başlayacak ve uluslararası müsabakalara da kapılarını açacak. Çelen, Ankara'nın artık İstanbul Sancaktepe, Antalya, Bolu ve İzmir'deki merkezler gibi cimnastiğin önemli merkezlerinden biri haline geldiğini dile getirdi. Bu durum, başkentin cimnastikteki konumunu güçlendirirken, tüm disiplinlerin 81 ilde tanınmasına da katkı sağlayacak.
Türkiye Cimnastik Federasyonu'nun artık her yarışmaya madalya hedefiyle gittiğini belirten Çelen, halkın ve bakanlığın beklentilerinin yüksek olduğunu, geniş sporcu havuzundan başarılı sporcular çıkararak madalya kazandırmak için çalıştıklarını aktardı. Ağustos ayında Avrupa Artistik Cimnastik Şampiyonası ve Dünya Ritmik Cimnastik Şampiyonası, eylül ayında ise Dünya Aerobik Cimnastik Şampiyonası'na hazırlıkların sürdüğünü ifade etti. Özellikle aerobik cimnastikte final ve madalya beklentilerinin yüksek olduğunu, ritmik cimnastikte ise olimpik bir branş olması nedeniyle finallere katılarak olimpiyat kotası almayı hedeflediklerini belirtti. Artistik cimnastik erkek takımının başarılı sporcuları Adem Asil, Ferhat Arıcan ve İbrahim Çolak'tan da madalya beklentisi bulunuyor. Trampolin cimnastikte de olimpiyat kotası alma hedefi güdülüyor.
Çelen, Los Angeles 2028 Olimpiyatları'na dair hedeflerini de paylaştı. Londra 2012'de başlayan olimpiyat deneyimlerinde katılımcı sayısının Tokyo 2020 ve Paris 2024'te 5'e yükseldiğini hatırlatarak, Los Angeles'ta bu sayıyı en az 10'a çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Ferhat Arıcan'ın Tokyo 2020'de kazandığı bronz madalya ile cimnastiğin olimpiyatlarda madalya almasının artık bir hayal olmadığını gösterdiklerini vurguladı. En büyük hayallerinin, bu altyapılar ve tesislerle ülkeye olimpiyat altın madalyası getirmek olduğunu dile getiren Çelen, ritmik cimnastik grup milli takımına bu nedenle özel bir ağırlık verdiklerini, 5 kişinin birden kota alabilmesinin sporcu sayısını artırma stratejileri için önemli olduğunu kaydetti. Çelen, en büyük heyecanlarının Türk bayrağını olimpiyatlarda dalgalandırmak olduğunu ifade etti.